03 november, 2009

2009 11 02 Stallion GUESS v/d Moskifarm loose jumping in Belgium

GUESS v/d Moskifarm gaf een prachtig staaltje van vrij springen in het Okaaihof in Affligem tijdens de week van het paard. Op mijn uitdrukkelijk verzoek werd hem geen enkele zweepslag toegediend.

Voor de rest was er zeker wat de behandeling door de organisatie van de jonge paarden in de ring niets goed te vertellen.

De zwepen knalden ongenadig en continu op de paarden welke totaal niet klaar waren voor deze wedstrijd vrijspringen. Het was echt geen zicht meer om de paarden vol met striemen van de zweepslagen de ring te zien verlaten.

Toen de jury rustig keuvelend toezag hoe een kreupele 3 jarige nogmaals over het hout werd gejaagd gaf ik hun met luide stem een publieke reprimande.

Hierna verliet ik het wedstrijd terrein zonder mijn rangschikking in deze wedstrijd te controleren. Van zo'n organisatie hoef ik geen punten te vernemen voor mijn vakwerk.

Spijtig dat het publiek in Affligem zo bleef toezien op deze aanslagen op het paard.
In Nederland, Duitsland had dit zeker tot een fluitconcert geleid en in Engeland zaten ze al achter de grendel.

Shame, shame, shame,

Dit noem ik echt geen sport meer en zal hiermee geen vrede nemen tot wanneer deze paarden mishandeling zoals ik ze gezien heb op deze event definitief niet meer bestaat.

Francois GOFFAUX